god dag,
Søkemotormarkedsføring (SEM)
Søkemotormarkedsføring (SEM) handler om å få folk til å klikke på annonsene dine i Google, når de har søkt på det du du tilbyr. Vi hjelper deg med å bruke Google Ads smart, så du slipper å kaste bort penger på irrelevante klikk og dyre søkeord.
															SEM – fordi førsteplass på Google ikke er reservert for de heldige
Google Ads-strategi
Vi analyserer markedet og setter opp en kampanjeplan som gir best mulig avkastning.
															Kampanjeoppsett & optimalisering
Vi håndterer søkeord, budstrategier og annonsetekster, sånn at du treffer de rette brukerne, til rett tid.
															Retargeting & remarketing
Fordi ikke alle handler på første klikk. Vi sørger for at besøkende får flere muligheter til å gjennomføre kjøp av deg.
Tilnærmingen til SEM (søkemotormarkedsføring)
Når vi utvikler en SEM-strategi, er målet at den skal vare og gi resultater over lang tid.
Men vi vet at ingenting varer evig, spesielt ikke i den digitale verden.
Mens annonseformater og søkeord kan trenge oppdateringer over tid, vil de grunnleggende prinsippene som målgruppeanalyse, budskap og konverteringsoptimalisering, ofte ha en lengre levetid.
Det er derfor vi bruker avanserte verktøy og plattformer som Google Ads og Microsoft Advertising, som er både robuste og fleksible. Dette gjør at du enkelt kan oppdatere og justere kampanjene dine uten å måtte starte helt fra scratch. Ved å utvikle SEM-strategier med disse plattformene, gir vi deg en fremtidssikker løsning som kan vokse med virksomheten din. Dette sparer deg for både tid og ressurser når justeringer er nødvendige.
Hvordan utvikler vi en SEM-strategi i God dag?
01 Workshop
I dette første trinnet gjennomfører vi ofte en merkevarestudie. Her utforsker vi hvordan merkevaren din skal kommunisere visuelt og tekstlig. Vi skaper en strategi som inkluderer målgruppeanalyse, budskap og annonseformater som reflekterer merkevareidentiteten din og appellerer til målgruppen. Dette trinnet sikrer at SEM-kampanjene dine er i tråd med identiteten til firmaet ditt.
02 Utkast
Etter workshopen lager vi annonseutkast i verktøy som Google Ads eller Microsoft Advertising. utkastet gir deg en konkret oversikt over hvordan annonsekampanjene vil se ut og fungere. Her kan du gi tilbakemeldinger og justeringer før kampanjene lanseres.
03 Utvikling
Når utkastet er godkjent, starter vi vitaliseringen av SEM-kampanjene. Her bruker vi både avanserte verktøy og manuell optimalisering for å bygge kampanjene. Verktøy som Google Ads gjør det mulig å lage responsive og målrettede kampanjer. Vi integrerer tilpassede løsninger der det trengs for avanserte funksjoner. Dette sikrer en balanse mellom effektiv utvikling og fleksibilitet i design.
04 Lansering av kampanjen
Det siste trinnet er å sette kampanjene live. Vi sjekker at alt er riktig før vi trykker på den grønne knappen. Etter at eventuelle feil er rettet, får kampanjene liv og blir sett av de fremtidige kundene dine.
Bli kjent med oss i
God dag
				Vi er gode venner og gode kollegaer. Det gjør at hver dag i God dag, er en god dag.
															
															
															
															
															Vil du ta en kaffeprat?
Andre markedsføringstjenester
Alle er på sosiale medier. Hvis du annonserer på plattformer som Facebook og Instagram, er det mange som ser annonsene dine. Vi lager kampanjer på sosiale medier og optimaliserer de underveis. Vi kan også hjelpe deg med alt innholdet.
Vi optimaliserer nettstedet ditt for å rangere høyere i søkemotorresultatene. Dette gjør vi med teknisk SEO. Med praktisk SEO fokuserer vi på innholdet. Det er ikke bare viktig at du når høyt i Google-søk. Nøkkelordene og teksten må være relevant og godt skrevet. Da får du flere klikk.
En god markedsføringsstrategi er nøkkelen til langsiktig suksess. Vi hjelper deg med å kartlegge forretningsmål, identifisere målgrupper og finne de riktige markedsføringskanalene for deg. Med en god strategi, sikrer vi at alle aktiviteter drar i samme retning for å maksimere potensialet til merkevaren din.