Økte antall henvendelser med 100 nye søkere på et år

Da Familiehjelp tok kontakt med oss var det med et ønske om å rekruttere flere familiehjem. De mottok ingen digitale henvendelser. Vi så derfor et behov for å utvikle en ny nettside som henvendte seg både til familier og oppdragsgivere, og som gjorde det lettere å sende inn en søknad for å bli familiehjem.

Vi mener det er historiene bak menneskene og selskapet som gjør Familiehjelp unike og som bidrar til å bygge gode relasjoner til sine familiehjem og oppdragsgivere.

Da nettsider og utforming av alt innhold ble utviklet, var det med fokus på hvordan en familie kan være med å endre et barns oppvekst.

Den nye nettsiden bidro til over 100 nye søkere det første året

Vi ønsket å benytte en positiv retorikk som fokuserte på hvordan et familiehjem vil bidra til gode oppvekstsvilkår for barna. Under hele prosessen har vi vært fysisk tilstede for å oppleve de ulike campene som Familiehjelp driver, vi har møtt menneskene som jobber der og vi har snakket med familier som har barn boende hos seg på oppdrag for Familiehjelp.

Det har hjulpet oss med å forstå situasjonen til de involverte bedre, noe som er avgjørende for at vi skal kunne kommunisere og visualisere vår kommunikasjonsstrategi på en best mulig måte. 

Neat-Mobile-Phone-Mockup
DSC09531

B17 har levert langt over forventning. De har hjulpet oss med å analysere markedet og finne løsninger for oss som vi aldri hadde klart på egen hånd. I tillegg har de laget helt fantastisk fine filmer som brukes som historier på nettsidene og i annonsering. Samarbeidet har vært veldig bra. Det har blitt et produkt som alle hos oss er veldig stolte av!

Relaterte prosjekter