Vi mener det er historiene bak menneskene og selskapet som gjør Familiehjelp unike og som bidrar til å bygge gode relasjoner til sine familiehjem og oppdragsgivere.
Da nettsider og utforming av alt innhold ble utviklet, var det med fokus på hvordan en familie kan være med å endre et barns oppvekst.
Den nye nettsiden bidro til over 100 nye søkere det første året
Vi ønsket å benytte en positiv retorikk som fokuserte på hvordan et familiehjem vil bidra til gode oppvekstsvilkår for barna. Under hele prosessen har vi vært fysisk tilstede for å oppleve de ulike campene som Familiehjelp driver, vi har møtt menneskene som jobber der og vi har snakket med familier som har barn boende hos seg på oppdrag for Familiehjelp.
Det har hjulpet oss med å forstå situasjonen til de involverte bedre, noe som er avgjørende for at vi skal kunne kommunisere og visualisere vår kommunikasjonsstrategi på en best mulig måte.
B17 har levert langt over forventning. De har hjulpet oss med å analysere markedet og finne løsninger for oss som vi aldri hadde klart på egen hånd. I tillegg har de laget helt fantastisk fine filmer som brukes som historier på nettsidene og i annonsering. Samarbeidet har vært veldig bra. Det har blitt et produkt som alle hos oss er veldig stolte av!
- Lars H. Fengsrud, Daglig leder i Familiehjelp