En Annerledes lunsj

Livet har flest hverdager. Det vet gjengen i Annerledes alt om, men de syns ikke at vi trenger å spise kjedelig mat på jobben likevel. De driver syv store kantiner, ingen av dem er like. Fellesnevneren er gode råvarer og glade kokker. Vi har levert ny merkevarestrategi, visuell identitet, logo og nettside.

Takk til

Bakgrunn

Annerledes brød & sirkus har levert catering, arrangementer og kantiner siden 1995. På tampen av året i fjor bestemte de seg for å satse på hverdagslunsjen, skiftet navn til Annerledes lunsjeri og tok kontakt med oss. Det har resultert i ny merkevarestrategi, logo, visuell identitet, illustrasjoner og nettside.

Annerledes er litt annerledes. De kjører aldri copy + paste fra en kantine til en annen. Hele kantinedriften er tilpasset etter bedriften de skal servere, også menneskene på kjøkkenet. Faglig dyktighet er noe de setter høyt, men arbeidsinkludering er vel så viktig for dem. Alle kan mestre noe.

Bedriften har mye historie. I en cateringbrosjyre de har tatt vare på fra tidlig 2000-tallet, fant vi gullkorn brukt som appetittvekkere. Blant disse lå “Heit chili får smaksløkene til å danse”, og “Glade kokker gir god mat”. Dette har vi blåst liv i gjennom illustrasjoner, og brukt på nettsiden. 

Illustrasjonene til Annerledes er fargerike, som maten de lager.

grafisk design

Relaterte prosjekter