God dag henter direktør fra hotellkjede

admin
Alle
God dag styrker rådgiverkapasiteten for videre satsing, og henter fra Saga Hotel Oslo.
Skal jobbe som strategisk rådgiver

Vi er strålende fornøyd med å få på plass Stian Opsalhagen, som ny strategisk rådgiver hos oss. Stian har utdannelse i salg og markedsføring fra Høyskolen Kristiania, og har vært i hotellbransjen siden 2012.  

– Vi har lenge prøvd å få tak i Stian. I tillegg til å skli rett inn i miljøet hos oss, tar han med seg en sterk forretningsforståelse. Som direktør, har Stian jobbet målrettet med merkevarebygging for et av Oslos mest unike boutiquehoteller. Stian er en stor ressurs og blir viktig for oss i tiden fremover, sier leder for kundestrategi, Anders Berg.

Har bygget en av de sterkeste boutiquehotell-merkevarene i Oslo

Stian har bakgrunn fra hotellbransjen, hvor han har vært med i arbeidet med å sette et relativt lite hotell på kartet. Etter 11 år i Saga, er han klar for nye utfordringer:

– Jeg har vært nysgjerrig på å jobbe i byrå lenge. Jeg har jobbet tett med byråer i Saga, og sett hvordan det har påvirket veksten vår. Nå tar jeg med meg erfaringene fra å sitte på den andre siden av bordet, inn i den nye jobben. 

Mens Stian har stått ved roret på Saga Hotel Oslo, har kjeden nådd topp 10-lista til Tripadvisor over Oslos beste hoteller, ifølge gjester. For å få til dette, mener Stian at det har vært viktig å være tydelig på hva gjestene kan forvente av opplevelsen i forkant. Å fremme det unike med nabolagshotellet Saga, har vært viktig i kampen mot de største kjedene: 

Tidligere hotelldirektør i Saga Hotels Oslo, Stian Opsalhagen begynner hos God dag

– I Oslo er det beinhard konkurranse mellom de store kjedene. Vi har vel egentlig alltid jobbet i motvind. Vi har vært nødt til å tenke annerledes for å kunne konkurrere mot etablerte merkevarer. Vi har jobbet for å gi gjestene god service gjennom alle ledd av gjestereisen – både de fysiske og de digitale, forklarer Stian.

Til tross for tøffe tiden for bransjen, følte God dag, at dette var en mulighet de ikke kunne la gå i fra dem:

– Det skjer mye spennende hos oss for tiden, og dette var en mulighet vi måtte ta. Vi er heldige som får på plass en som kan utvide perspektivet oss, og som gjennom hele karrieren sin har jobbet målrettet for å ta kampen mot store, etablerte konkurrenter. Jeg tenker at det forteller litt om ambisjonsnivået vårt, avslutter Anders Berg.