Navnet RE kommer av det latinske ordet, som betyr igjen eller tilbake. Det er enkelt å si, skrive, og ikke minst huske. Navnet formidler hva RE driver med. Restart, regroup, relocation, recycle, reuse. Logoen er utformet til å både kunne stå alene og med payoff.
Den visuelle identiteten og fargene understøtter nøkkelverdiene til RE. Delingskultur, nytenkning og bærekraft.
Farger, fonter og designelementer
Delingskultur, nytenkende og bærekraft er tre av verdiene til RE. Fargene som er valgt er med på å underbygge disse verdiene, samtidig som de står fint sammen og fungerer godt både i digitale og tradisjonelle markedsføringskanaler.
Den nye fonten som ble valgt gir et moderne uttrykk. Den beskrives som mekanisk, teknisk og miljøvennlig.
Designelementet skal gi en opplevelse av hvordan en idé kan utvikles og gi noe tilbake til samfunnet.
Å lage dette unike uttrykket for vår nye hub har vært veldig inspirerende for oss i AskersHus. Vi samarbeidet godt med god dag og er veldig fornøyd med resultatet.
– Fredrik Brodtkorb, daglig leder