God dag, God dag!

Hvis vi nevner skomakerens barn på kontoret, vet alle hva vi snakker om. Vi er gode på å markedsføre andre, men har en tendens til å nedprioritere oss selv. I fjor ble likevel B17 til God dag, og det bør vi snakke mer om.

Bakgrunn

Rebrandingprosesser er krevende, men den vanskeligste kunden vi har møtt er oss selv. 

Fram til vi byttet navn til God dag i 2023, het vi B17. Navnet var opprinnelig et prosjektnavn fra den gangen vi var en del av Budstikka, og ble stående etter at vi gikk solo. Identiteten vår var nedtonet i sjø- og jordtoner, og språket var formelt. 

Hos oss er det ingen dresscode. Vi møter kunder som vi møter hverandre. Avslappet, hyggelig, men er ikke redde for å kalle en spade for en spade. 

Identiteten vår stemte nok med sånn vi så ut da vi ble B17, men etter flere nyansettelser, et utvidet tjenestetilbud, nytt kontor og ny eierstruktur, var det på tide å ta en titt i speilet. Vi kjente oss ikke igjen i sånn vi så ut lenger. 

Det ble starten på en lang prosess, hvor vi røsket opp i alt fra strategi, til navn, visuell identitet og nettside. Resultatet ble God dag. 

Gd-mockup

Lanseringsfilm

Lanseringsfilmen vår var siste ledd i en rekke teasere som ble publisert på sosiale medier i overgangen fra B17 til God dag. 

 

Telefonen symboliserer at vi har en beskjed. Teksten på skjermen er «God dag» på ulike språk og hinter til innholdet i beskjeden. Vasen som knuser og bananen som sprekker er lagt inn som sjokkmoment – en slags fødsel, om du vil. Cupcaken feirer fødselsdagen til God dag, før vi introduserer den nye logoen vår for første gang. Macintoshen og Windows 64 er en hyllest til teknologien og faget vårt. 

Vi er gode venner. Og gode kollegaer. En god miks av kreatører og rådgivere. Det gjør at hver dag i God dag, er en god dag.

Play Video

Relaterte prosjekter