Bryn Byggklima har etablert seg som en kjent aktør med avdelinger fra Troms til Telemark, og ønsket å beholde noe av uttrykket fra den gamle logoen. De ønsket i tillegg å ha en forenklet del av logoen – et ikon som kan stå alene.
Ut fra logoen ble det utviklet designelementer med tre firkanter. Et strukturalistisk designuttrykk som representerer bygg- og anleggsbransjen.
Farger, fonter og designelementer
Verdiene deres er kunnskap, engasjement og raushet. Gjennom den nye fargepaletten ønsket vi å gjenspeile det. Blå står for intellektualitet, ro og stabilitet. Rød skal symbolisere intensitet, energi og lidenskap. Disse fargene hadde de fra før, men vi ga dem en tone som er mer i samspill med tiden. Grønn ble tilført som støttefarge, og er knyttet til natur, sunn vekst og balanse.
Fontene som ble valgt har rene linjer og et minimalistisk design. Fontene er fine å kombinere da de skaper en visuell balanse når de brukes sammen.
Hjertelig takk til God dag for deres enestående arbeid med å utvikle vår nye logo og visuell identitet. Vi har verdsatt God dag sin rådgivende tilnærming, evne til å utfordre oss, og ikke minst at de har en lokal tilstedeværelse som gjorde det mulig å ha meningsfulle fysiske møter. Dette har resultert i at vi har fått et unikt og menneskelig konsept på vår merkevare. Vi er stolte og fornøyde med hvordan vi nå fremstår.
- Caroline Dehn, markedssjef Bryn Byggklima