Bryn Byggklima ønsket å beholde noe av uttrykket fra den gamle logoen sin. De ønsket i tillegg å ha et ikon som kunne stå alene og benyttes i sosiale medier.
Ut fra logoen ble det også designet et symbol med tre firkanter. Dette skal symbolisere Bryns tilstedeværelse som en nasjonal ventilasjonsentreprenør.
Farger, fonter og designelementer
Fontene som ble valgt har rene linjer og et minimalistisk design. Fontene er fine å kombinere da de skaper en visuell balanse når de brukes sammen.
Bryn Byggklimas verdier er kunnskap, engasjement og raushet. Gjennom den nye fargepaletten ønsker vi å gjenspeile disse verdiene. Blå står for intelligens, ro og stabilitet. Rød skal symbolisere intensitet, energi og lidenskap. Grønn er knyttet til natur, vekst og balanse.
Bryn har avdelinger fra Troms i nord til Telemark i sør. Den nye profilen skal speile alle avdelingene.

Hjertelig takk til God dag for deres enestående arbeid med å utvikle vår nye logo, visuell identitet og nettsider. Vi har verdsatt God dag sin rådgivende tilnærming, evne til å utfordre oss, og ikke minst at de har en lokal tilstedeværelse som gjorde det mulig å ha meningsfulle fysiske møter. Dette har resultert i at vi har fått et unikt og menneskelig konsept på vår merkevare. Vi er stolte og fornøyd med hvordan vi nå fremstår
- Caroline Dehn