god dag,

Visuell identitet

En god visuell identitet handler ikke bare om å se bra ut. Det handler om å skape gjenkjennelse, tillit og følelser.

Vi bygger visuelle identiteter som fanger essensen av merkevaren din og sørger for at du blir husket. Fra logo og farger til typografi og bildestil, skaper vi en helhetlig profil som fungerer på tvers av alle flater. Både digitalt og fysisk.

Visuell identitet

Visuell identitet: Mer enn bare et pent design

rosa

Logo & symboler

Det visuelle ansiktet til merkevaren din. Tidløst, fleksibelt og unikt.

Artboard

Designprinsipper

Retningslinjer som sikrer at merkevaren din ser konsistent ut, på alle plattformer.

quote big

Fargepalett & typografi

Farger som kommuniserer riktig følelse og skaper gjenkjennelse. Skrifttyper som styrker merkevaren og gir et enhetlig uttrykk.

Tanken bak

Når vi utvikler en visuell identitet, er målet at den skal vare i mange år fremover.

Selv om design og trender kan endre seg over tid, vil kjernenelementer som logoer, farger og typografi, ofte ha en lengre levetid.

Vi ønsker at du skal se godt ut, og ha en fremtidssikker løsning som kan vokse sammen med deg.

Hvordan utvikler vi en visuell identitet?

01 Workshop

Her ser vi på hvordan merkevaren din bør kommunisere visuelt og tekstlig. Vi danner grunnlaget for en designprofil som inkluderer fargepalett, typografi, logo og andre visuelle elementer som skal samsvare med merkevareidentiteten din og fungere som retningslinjer.

02 Utvikle designprofil

Etter workshopen lager vi den visuelle identiteten, eller designprofilen. Kjært barn har mange navn. Du blir med å godkjenne det vi lager og kan komme med tilbakemeldinger 😊

03 Overlevering

Når forarbeidet er godkjent, lager vi den visuelle identiteten, så den kan overleveres til deg. Den skal være praktisk og gøy å bruke. I likhet med andre, leverer vi visuelle identiteter i PDF-form. Men vi gir deg den også som et lite nettsted. Da kan de som skal bruke den, laste ned farger, fonter, etc, rett fra designprofilen din.

04 Lansering

Det siste trinnet er lanseringen. Etter at eventuelle feil er rettet, blir den visuelle identiteten offisiell og klar til bruk. I dette steget synes vi at det er på sin plass med en feiring.

Bli kjent med oss i
God dag

Vi er gode venner og gode kollegaer. Det gjør at hver dag i God dag, er en god dag.

gode kollegaer
Johanne Skaatun
API Integrasjoner
gode kollegaer
Sara Hverven

Vil du ta en kaffeprat?

Contact Form

Andre merkevaretjenester

Vi utfordrer deg på kjerneverdier, målgrupper og budskap. Alle kommunikasjonsaktivitetene dine burde være i tråd med identiteten din. En god merkevarestrategi sørger for at du vet hvem du er, hva du skal si og hvordan du skal si det. 

Les mer om merkevarestrategi

Er det på tide å modernisere merkevaren din? Enten du vil henge med i tiden, ønsker å posisjonere deg annerledes – nå ut til nye målgrupper, hjelper vi deg gjerne i prosessen. En rebranding kan innebære ny logo, fargepalett, typografi (fonter), designelementer, eller en annerledes måte å kommunisere på.

Les mer om rebranding